Dla wielu przedsiębiorców hasła: Public relations (PR), sprzedaż, marketing to jedno i to samo.

Przyznam, że zrozumiałam czym jest owy PR, dopiero wówczas, kiedy poznałam Justynę Niebieszczańską, specjalistę w tej dziedzinie.

 

Czym więc jest Public Relations?

 

Dla mnie to przekazywanie na zewnątrz wizerunku osoby, firmy lub organizacji poprzez przekazanie informacji do otoczenia, na temat tejże persony, firmy, jej produktów lub usług.

 

Niektórzy mówią, że to jest kreowanie wizerunku.

 

Tylko pojawia się pytanie: kiedy coś kreujesz, to znaczy, że tego nie ma?

A jeśli tego nie ma w firmie, czy u osoby i trzeba to COŚ stworzyć, to rodzi się pytanie, gdzie to wcześniej było?

Czy w ogóle było?

 

No i za tym idzie kolejny temat, czy to COŚ jest prawdziwe, autentyczne, skoro to trzeba było kreować.

 

Zagmatwałam?

 

Mówiąc wprost.

Pokaż na zewnątrz, kim jesteś naprawdę i wtedy nie trzeba niczego wymyślać i kreować.

Wizerunek można zbudować z tego, co jest, co zostało, często przez lata, wypracowane.

 

Co się skłąda na Pijar?

 

Narzędzi wykorzystywanych w PR jest całe mnóstwo.

Możesz o nich przeczytać w specjalistycznych poradnikach w tym temacie.

Ja skoncentruję się tylko na tym, czego użyłam i zamierzam używać i co mi się sprawdziło.

 

Są wśród nich:

 

  • relacje wewnątrz i na zewnątrz firmy
  • media
  • wizerunek firmy – logo, misja, wizja
  • wszystko to, co w Internecie: strona www, media społecznościowe
  • radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
  • i wiele innych…

 

Przyznam, że moja fascynacja rolą, jaką wnosi w życie jednostki PR, jest coraz większa.

Dlatego wraz ze wspomnianą Justyną, podczas wakacyjnej pogawędki w temacie, podjęłyśmy wyzwanie.

Otóż, nie sztuką jest budować wizerunek przez lata.

Ale zająć się nim… w jeden miesiąc.

 

To już chwila pracy.

Teraz, w te upalne dni, obie pracujemy nad materiałem, który ujrzy światło dzienne jesienią.

Nasza wspólna praca zaowocuje praktycznym narzędziem.

Będzie to poradnik: „Jak zbudować swój wizerunek w 30 dni”.

Każdy dzień to praktyczne zadanie do wykonania.

 

Dlaczego się podjęłam tego wyzwania?

 

Bo widzę, jakie daje rezultaty.

Wypatruj w październiku poradnika, który pomoże Ci poukładać Twój Public Relations. Jestem przekonana, że włożona praca i podjęte działania szybko przełożą się na Twoje rezultaty.

 

Do zobaczenia więc na stronach książki, która poukłada Twój PR i pokaże Cię światu takim, jakim jesteś naprawdę.

 

spójność, autentyczność i prawda zawsze procentują.

 

Nie tylko w biznesie.